Overnight oats

Overnight oats

opgenomen onder Ontbijt, Recepten | 0

Dit ultieme Pegan ontbijt is niet alleen voedzaam maar ook erg lekker. Havermout is een graansoort die van nature glutenvrij is, toch kunnen sommige soorten havermout wat gluten bevatten. Dit komt doordat haver vaak vlak bij tarwe groeit, waardoor het niet altijd 100% zuiver is of het wordt verwerkt in bedrijven waar ook tarwe wordt verwerkt. Lees daarom goed wat op de verpakking staat.

Laat de havermout een avond van tevoren weken in wat water, hierdoor breekt het fytinezuur af. Na een nachtje weken, kook je de havermout in wat amandelmelk (geitenmelk of sojamelk kan ook). Je kunt er rozijnen door doen voor een zoete smaak of garneren met wat honing, noten en blauwe bessen.

Havermout is niet alleen erg lekker, het bevat ook veel vezels. Oplosbare vezels wel te verstaan, deze vezels binden zich in de darmen binden met cholesterol (vetachtige stof), galzouten en vetzuren. Hierdoor heeft havermout een cholesterol verlagende werking. Havermout bevat ook nog eens weinig calorieen. Als je de havermout niet zoet met suiker of andere zoetstoffen, dan heb je een zeer voedzaam en lijnvriendelijk ontbijt. Eet smakelijk!

Laat een Reactie Achter