Chiazaad ontbijtpudding met frambozen

Chiazaad ontbijtpudding met frambozen

opgenomen onder Geen categorie, Ontbijt | 0

Chiazaden komen van de Chiaplant (Salvia Hispanica) en zijn rijk aan veel super gezonde voedingsstoffen. Zo zit er veel calcium in de mini zaadjes (meer dan in melk), zitten ze vol met vezels, eiwitten en antioxidanten en bevatten ze meer omega 3 vetzuur dan zalm.

 Salvia hispanica
Salvia hispanica

Deze pudding is niet alleen lekker, maar ook erg simpel om klaar te maken. Zorg er wel voor dat je de pudding minstens 4 uur laat opstijven, hierdoor hebben de zaden genoeg tijd om al het vocht op te nemen. Handig is om de pudding alvast de avond ervoor klaar te maken en in de koelkast te zetten. Eerlijk is eerlijk de zaadjes zijn niet goedkoop (gemiddeld 2,50 per pond en biologisch 3,50 per pond), maar online vind je soms leuke aanbiedingen. Je hoeft deze pudding uiteraard niet iedere dag te eten, afwisseling is heel belangrijk. Gebruik je bloedverdunners, pas dan op met het eten van chiazaden want chiazaden hebben een bloedverdunnende werking.

Ingredienten 2 porties:

  • 250 ml (fairtrade) kokosmelk of een andere plantaardige melksoort zoals amandelmelk
  • 2 volle eetlepels chiazaad (bij voorkeur biologisch)
  • snuf kaneel
  • frambozen
  • voor de zoetekauwen onder ons, voeg 1 el honing of maple siroop toe. Een aantal plakjes banaan toevoegen zorgt ook voor zoete smaak.
  • 2 glazen potjes of schaaltjes

Bereiding:

Voeg de ingedredienten (zonder frambozen) samen in een blender en mix alles goed door elkaar. Schenk de pudding in glazen potjes (bijvoorbeeld lege olvarit potjes) of in een schaaltje. Garneer de pudding, voordat je het gaat eten, met vers fruit zoals frambozen. Gepureerd fruit zoals mangopuree op de bodem schenken is ook erg lekker.

 

 

Laat een Reactie Achter